Uw nota
Mondzorg West-Friesland werkt samen met Infomedics, welke is gecontracteerd met alle zorgverzekeraars. Wij sturen de nota rechtstreeks naar Infomedics waarna u uw nota ontvangt van Infomedics of uw verzekeringsmaatschappij. Hierdoor hebben we meer tijd om aan uw behandeling te besteden.
In de meeste gevallen declareert Infomedics uw behandeling, voor het verzekerde deel, bij uw verzekeringsmaatschappij.
Infomedics stuurt u vervolgens een nota voor het restant van het verschuldigde bedrag.
Voor vragen over de betaling van de factuur (zoals het treffen van een betalingsregeling), de herinneringsfactuur of het opvragen van een kopiefactuur kunt u direct contact opnemen met Infomedics.
Digitale rekening
Als uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres bij ons bekend zijn, ontvangt u uw rekening voortaan automatisch digitaal met de mogelijkheid direct via iDeal te betalen.
Wilt u hier geen gebruik van maken? Geef dit bij ons aan tijdens uw volgende bezoek.
Vragen over uw rekening
Op de website van Infomedics vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.
Ook kunt u op de website via de rekeningchecker snel en eenvoudig controleren of uw rekening al is betaald. Komt u er niet uit, dan kunt op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur bellen met de Servicedesk van Infomedics via telefoonnummer 036 – 20 31 900.
Niet nagekomen afspraak
Helaas merken wij dat er toch geregeld patiënten hun afspraken niet nakomen of te laat afzeggen.
Wij hanteren de regel in onze praktijk dat het annuleren of verplaatsen van een afspraak kosteloos kan tot 24 uur voor de geplande afspraak.
Annuleren of het willen verplaatsen van een afspraak kan via de e-mail, het contactformulier of door het achterlaten van een voicemail, als we niet in staat zijn de telefoon te beantwoorden.
Mocht u de afspraak niet tijdig hebben afgezegd zonder dwingende reden, ontvangt u een factuur voor de helft van de kosten van de geplande behandeling.
Deze factuur wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar, ook niet als u aanvullend verzekerd bent.
Wij doen er alles aan om u te helpen herinneren aan uw afspraak; een week voorafgaand aan de afspraak ontvangt u een herinneringsmail en een aantal dagen vooraf ook nog een sms met de afspraak.
Deze herinneringen zijn een extra service. Mocht u één van de herinneringen toch niet hebben ontvangen of gezien, dan het blijft uw eigen verantwoordelijkheid om de afspraak die u heeft gemaakt, na te komen! Mocht u (één van beide) herinneringen niet op prijs stellen kunt u dat natuurlijk aangeven, dan ontvangt u deze niet.